מהי אדריכלות מודרנית?

באדריכלות ישנם סגנונות רבים, הנפוצה ביותר היום היא אדריכלות מודרנית. סגנון האדריכלות המודרנית התפתח במחצית הראשונה של המאה ה 20 באירופה וארה"ב ואומץ על ידי אדריכלים ידעים בעולם שהייתה להם שפעה בינלאומית. כתוצאה מפיתוח הבטון, הפלדה והזכוכית בימים ההם שהפכו את החומרים הללו להיות חלק בלתי נפרד מחומרי הבנייה של ימינו. המאפיינים הבולטים ביותר בסגנון זה הם הקווים הישרים והתכנון המדויק שמשפיעים על הבנייה בעולם בכלל ובישראל בפרט.

במאה ה 19 החופש התכנוני היה מוגבל מאוד ובתחילת המאה ה 20 עם המהפכה התעשייתית שגרמה לרבים לעבור אל העיר, הביאה למעשה את הצורך למצוא לאותם אנשים דיור המוני בפרק זמן קצר. האדריכלים שהשפיעו רבות על השינוי ואפשר לומר שהם ממייסדי אדריכלות מודרנית הם: האדריכל לה קורבוזייה הצרפתי, האדריכל אדולף לוס, פרנק לויד רייט, לואי סאליבן, האדריכל וולטר גרופיוס והאדריכל הידוע ולודוויג מיס וון דר רוהה, שהיה ממייסדי הסגנון הבינלאומי וניהל עם גרופיוס את בית ספר הבאוהאוס בגרמניה.

 

איך אדריכלות מודרנית פוגשת אותנו היום?

כל מבנה מכל סוג בין אם הוא מיועד למגורים, למסחר ותעשייה או מבנה ציבורי מחייב קבלת היתר בנייה על מנת לצאת לדרך ולהתחיל את העבודות בשטח. אדריכלות להיתר בנייה היא למעשה השלב הראשוני בו האדריכל או בעלי הנכס מציגים בפני הרשויות המקומיות את התכניות השונות על מנת להראות בצורה מסודרת מה התכנון על גבי השטח, מה המרחקים מגבולות המגרש, היכן יעברו המערכות הראשיות כמו ניקוז הביוב לבריכות הניקוז העירוניות ועד למפת השטח הכוללת את החניות, מתווה השטח, עקירת עצים או העברתם וכן הלאה. לכל רשות מקומית יש את ההנחיות שלה לקבלת היתר בנייה ולכן יש לפני כן לבקש מהם את תיק המידע לשטח.

אדריכלות מודרנית

מה מאפיין את האדריכלות המודרנית?

אם עד המאה ה 20 האדריכלות הייתה מושפעת בעיקר על פאר ויופי, השימוש באלמנטים לצורך הקישוט וכדי להעניק מראה יוקרתי שופע יותר, אדריכלות מודרנית הופכת את היוצרות. הקו המנחה באדריכלות המודרנית זו הפונקציונליות ולכן לא משתמשים באלמנטים דקורטיביים למטרות דקורציה בלבד. לכל אלמנט שנמצא במבנה חייב להיות לו שימוש פונקציונלי, אם אין לו שימוש כזה הוא יוצא משם.

דבר נוסף שאדריכלות מודרנית הביאה איתה זה חשיבות הזמן. בעקבות המהפכה והצורך למצוא פתרון מגורים לרבים תוך זמן קצר בערים, נוצרה המחשבה של ליצור מודלים קבועים במפעלים ולהביא את היחידות הללו מוכנות כבר לאתר, מה שחסך זמן רב ויקר בבנייה.

 

האם עיצוב מינימליסטי ועיצוב מודרני זה אותו הדבר?

העיצוב המינימליסטי הוא הזרם שהתפתח מאוחר יותר מתוך האדריכלות המודרנית אך זה לא בדיוק אותו הדבר. כולנו מכירים את המשפט של מיס וון דר רוהה "Less is more" באדריכלות המינימליסטית זה נראה בדיוק ככה. התכנון והעיצוב יותר קרים, ישנה חשיבות לחומר ברמה מאוד גבוהה מה שלא תמיד מתאים לכולם כי יכולה להיווצר תחושת ריקנות וניכור.

אדריכלות מודרנית היא מתמקדת בפונקציונליות ושימוש בקווים ישרים ובזווית 90 מעלות. הבנייה חלקה ונקייה אך אינה מנוכרת, קרה או משעממת כפי שרוברט ונטורי אחד מגדולי האדריכלים המשתייכים לאדריכלות פוסט – מודרנית הגיב "Less is bore" למיס וון דר רוהה על השקפתו.

 

מחפשים גם אדריכל המתמחה באדריכלות מודרנית?

סגנונות הבנייה והעיצוב רבים ושונים זה מזה, אם אתם מחפשים אדריכל שיתכנן עבורכם את הפרויקט הבא שלכם לפני הכל בדקו מה סגנון התכנון שלו. ישנם אדריכלים המתמחים בסגנון מסוים והם אינם מתכננים סגנון אחר כי הם פשוט לא מתחברים אליו. מומלץ לוודא תחילה מה סגנון האדריכל מולו אתם רוצים לעבוד.

תכנון אדריכלות מודרנית מתבצעת על בסיס שימוש במסות ויצירת חללים פתוחים המשלבים את החוץ עם הפנים. האדריכל שאתם בוחרים לפרויקט שכזה צריך להיות מקצועי ומדויק ללא דופי. שימוש בחלונות גדולים או קירות מסך, אינטראקציה בין החללים השונים בתוך המבנה שיהיו בשפה אחת עם החוץ וכן הלאה. לכן אנחנו ממליצים לבחור באדריכל מקצועי ומנוסה בתחום כדי שאתם תוכלו להרוויח את המקסימום בהתאם לתנאי השטח של הפרויקט שלכם.

אנחנו דרך ארץ אדריכלות מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר או להשאיר פרטים ונשמח לתכנן עבורכם את הפרויקט הבא שלכם וללוות אתכם לאורך כל הדרך עם צוות האדריכלים והמהנדסים המובילים שלנו.