מהם הטרנדים של 2020 באדריכלות?

בעולם האדריכלות כמו בעולם האופנה הטרנדים משתנים בכל שנה. כל טרנד הוא למעשה מגמה עיצובית כלשהי החולפת לאחר זמן מה, איך השילוב של בית או מבנה שצריך לשמש אותנו לשנים רבות יכול להיות טרנדי ושנהנה ממנו לאורך שנים בו זמנית? לכן מומלץ לבחור בתכנון הבית שלכם או כל מבנה אחר עם נגיעות טרנדיות אך עדיין לשמור על אלמנטים קלאסיים על מנת שתוכלו ליהנות ממנו לאורך שנים. במאמר זה נסקור את הטרנדים של 2020 באדריכלות.

בכל שנה אנחנו נחשפים לטרנדים חדשים בענף הבנייה, היה טרנד לבני הזכוכית שנכנס בשנות ה 90 המוקדמות, היו המשרביות שקישטו את חללי הבתים והמשרדים ועוד רבים אחרים. כל אחד מהטרנדים נועד למעשה להוסיף צבע, אופי, מראה שונה ולא תמיד הטרנדים מתאימים לכולם. אז בואו נצלול ישר לעניין ונבחן מה הם הטרנדים של 2020 באדריכלות.

 

מטבחים צבעוניים

בשנים האחרונות נחשפנו למטבחים לבנים בסגנון היי – טק, ארונות המטבח היו לבנים, משטח העבודה היה מהלבן עד השחור וכל גווניו האפורים. בשנת 2020 המטבחים חזרו לקבל צבע, השימוש בעץ הטבעי ושמירת הגוון הטבעי שלו ועד שימוש בגוונים אופנתיים כמו כחול, ירוק וטורקיז. השינוי בעיקר נובע מהעיצוב הנורדי ששם עושים שימוש רב בעץ טבעי. בעניין עיצוב המטבח, גם השנה עדיין נשמר התכנון הפרקטי, קווים נקיים וישרים ושימוש באור טבעי רב.

 

הוינטג' לא עוזב

גם בשנת 2020 אנחנו ממשיכים לראות את העיצוב הוינטג'י, הסגנון שנכנס אלינו בשנים האחרונות לא מראה סימנים שהוא רוצה לעזוב בקרוב ואנחנו מודים לו על כך. בעזרת סגנון וינטג' ניתן להכניס לחללים יותר קימורים ועיטורים שלמעשה מעדנים את העיצוב המודרני הישר והנקי. זה מתבטא בריהוט כמו ספות, כיסאות ושולחנות ועד טקסטיל  הבית כמו הווילונות והשטיחים.

הטרנדים לשנת 2020 באדריכלות

טפטים זה לא מה שהיה פעם

כולו זוכרים את הטפטים של שנות ה 50, אז הנה הטרנד חזר ובגדול בשנת 2020. השימוש בטפטים עם הדפסים עכשוויים מעניק לחללים השונים בבית מראה יותר חמים וצבעוני. ישנם טפטים בעלי טקסטורה כמו קטיפה וישנם חלקים למגע, ישנם בעלי צבעים עזים והאפשרויות בעולם הטפטים היום עשיר ורחב ובקלות תוכלו להתאים את הטפט לטעמכם.

 

ריפודי רהיטים

השנה טרנד נוסף שתפס מאוד חזק הוא ריפוד הריהוט שלבש קטיפה. השימוש בקטיפה השנה גדל ורהיטים רבים קבלו צבעים עזים בשלל גוונים מכתומים, אדומים וורודים ועד ירוקים וטורקיז. הריפוד אינו רק בכורסאות וספות הוא תפס גם בכיסאות פינות האוכל או הדלפק במטבח.

 

גאומטריה

עוד טרנד שלא מיהר לעזוב ונשאר אתנו עוד שנה אלו הצורות הגאומטריות. בכל מקום ניתן לראות את השימוש של מעצבים ומתכננים רבים עם צורות גאומטריות. בריצוף, בגופי התאורה, באביזרי נוי שונים, בווילונות וכן הלאה. אם אתם חושבים להשתמש בצורות גאומטריות בביתכם שימו לב כי אינכם מעמיסים יתר על המידה כדי לא ליצור תחושה רועשת מידי.

 

הצבעים של השנה

השנה הצבע שהוכרז כמלך השנה על ידי חברת פנטון חברת הצבעים המפורסמת הוא הכחול הקלאסי. הגוון הכחול משדר רוגע וכנראה עם כל התהפוכות של השנה אנשים אימצו לעצמם צבע מרגיע. בנוסף לכחול הקלאסי נכנסו השנה צבעים נוספים שהפכו לטרנד ב 2020 כמו הכתום, חום כהה, צהוב ובכלל צבעי האדמה והחול. לצד צבעי האדמה השנה אנחנו רואים גם את גווני הוורוד הבהירים בקרב נשים רבות שמשדר נשיות, רוך רוגע. ניתן לראות זאת בפרטי נוי, כלי חרסינה ובצבעי קירות.

 

הטבע נכנס לעיצוב

השנה רבים הושפעו מהמשבר הנוכחי וכנראה שהדבר גרם לרבים להתחבר יותר לטבע. שנת 2020 מתאפיינת בשימוש בולט לחדירת החוץ לפנים, בין אם בשימוש בחלונות גדולים לחדירת אור טבעי וסקיילייטים. גם שימוש בחומרים טבעיים לעיצוב הבית עם במבוק, נייר אורז וקש. ניתן לראות לא מעט כמו סלים מקש המשמשים לעצוב הבית ולשימושים פונקציונליים, יריעות במבוק וגופי תאורה המיוצרים מנייר אורז שתפסו תאוצה השנה.

 

טרנד אחרון לשנה בהשראת יוון העתיקה

השנה נכנס הטרנד שהושפע מאחת התרבויות העתיקות ביותר, יוון העתיקה. השימוש בפרטי נוי שאפיינו את התקופה, צורת הצדפות ושילוב מוטיבים מהמיתולוגיה היוונית המשתלבים באלמנטים השונים כמו אגרטלים, פסלונים, הדפסים על וילונות, ריפודים ושטיחים וגם על טפטים.