כל מה שרציתם לדעת על תכנון אדריכלי למגורים

תפקידו של אדריכל או אדריכלית בפרויקט בנייה הוא אחד התפקידים המרכזיים ביותר. בין אם מדובר בבניית בית פרטי ובין אם מדובר בבניית מבנה מגורים משותף העתיד לשמש משפחות רבות, האדריכלים הם אלו שמתכננים את המבנה הם אלו שיוציאו את רעיונותיהם על גבי הנייר המודפס. תכנון אדריכלי למגורים כולל בתוכו בניית רעיון מרכזי, מה שנקרא בשפה המקצועית פרוגרמה, עמידה בחוקי בנייה ושמירה על התקנים השונים והרבים הכרוכים בה, הקפדה על העיצוב והתייחסות תמידית לפונקציונליות המבנה, התאמת התוכניות השונות לתכנון הכולל, הפקת תכניות לבעלי מקצוע שונים מהחשמלאי והאינסטלטור ועד לרצף וצבעי ועוד נושאים רבים אחרים.

בחירת איש מקצוע איכותי שיעשה עבורכם תכנון אדריכלי למגורים לפרויקט שלכם היא לא בחירה פשוטה. אם אתם רוצים לתכנן את בית חלומותיכם הפרטי, אתם רוצים שהטוב ביותר ייקח את המושכות וינהל את התהליך עבורכם על הצד הטוב ביותר כדי שבסופו של תהליך אתם תכנסו לבית חלומותיכם בדיוק כפי שתכננתם ובזמן. בתכנון אדריכלי לבנייני מגורים משותפים הנושא אף יותר מורכב ולכן על אחת כמה וכמה יש לבחור באדריכל או אדריכלית מקצועיים ואיכותיים שיוכלו ללוות את התהליך עם שמירה על התקציב ועמידה בלוחות הזמנים.

 

איך לבחור אדריכל לפרויקט שלכם?

מתכננים לבנות בית פרטי עבורכם או שאתם יזמים בפרויקט מגורים ורוצים להשקיע בבניין מגורים? עליכם לבחור את האדריכל או האדריכלית הטובים ביותר עבור הפרויקט שלכם! מה עליכם לדעת לפני שתבחרו במי שיעשה עבורכם תכנון אדריכלי למגורים?

תעשו חקר על אדריכלים

בחירה של אדריכל המתאים לכם מתחילת התהליך תוביל להצלחתו של הפרויקט בכלל. תבחנו את הניסיון של האדריכלים השונים, ישנם אדריכלים המתמקדים בבניית בתים פרטיים ואחרים שמתמקדים בבנייה מרובת דיירים וכמובן ישנם משרדי אדריכלים המשלבים בין השניים. תבדקו מהו סגנון הבנייה שלהם, תחקרו את הפרויקטים שהם סיימו ואם יש באפשרותכם לראות את המבנה במו עינכם (לאחר מספר שנים שהבנייה הסתימה בו) זה אפילו טוב יותר.

מוניטין

אדריכלים מפורסמים בעלי שם מוביל בתעשייה גובים לא פעם מחיר מאוד גבוה רק על השם שלהם. ישנם אדריכלים רבים אחרים שאינם רוצים להיות בחזית הבמה והם פשוט עושים את עבודתם בצורה מקצועית, איכותית ונעימה לאורך השנים ופשוט לא שמעתם על השם שלהם. לא חייבים לשלם מחירים מופקעים לאדריכל או אדריכלית מוכרים ומפורסמים, אפשר למצוא תכנון אדריכלי למגורים במחירים נוחים הרבה יותר שלא פוגעים כלל באיכות.

 יחס אישי

לווי האדריכל בפרויקט שלכם הוא ארוך טווח, הוא לא חייב להיות "סחבק" או חבר שלכם (למרות שישנם אדריכלים מאוד חברותיים ונעימים) אבל אתם רוצים לקבל את היחס ממנו כאילו והפרויקט שלכם הוא חשוב לו בדיוק כמו שהוא חשוב לכם. תכנון אדריכלי למגורים זה לא עניין של מה כך, זה פרק זמן ארוך שאתם מנהלים מערכת יחסים עמו, הוא מנגד גם צריך לנהל מערכות יחסים עם בעלי מקצוע שונים ואחרים ולמעשה הוא גרעין המרכזי בפרויקט שלכם

תכנון אדריכלי למגורים

מהן הטעויות הנפוצות ביותר שעושים בתכנון אדריכלי למגורים?

לא מעט מקרים אנחנו שומעים על פרויקט שהתחיל עם אדריכל אחד ובמהלך הדרך הוחלף האדריכל והפרויקט עבר לאחד אחר. החלפת אדריכלים באמצע פרויקט זה לא דבר הכי בריא לפרויקט אבל ישנם מרקים שזה הדבר הנכון לעשות. אם הגעתם לשלב שבו אתם מוכרחים להחליף אדריכל, תבחרו הפעם באדריכל שיעשה עבורכם תכנון אדריכלי למגורים עד הסוף. אל תקלו ראש בבחירתו והתייעצו עם בעלי ניסיון אחרים כדי שלא תמצאו את עצמכם שוב מתוסכלים מבחירה שגויה.

בחירת תכנון אדריכלי למגורים על פי מחיר בלבד, זו עוד טעות נפוצה. אם אדריכל אחד גובה X והשני Y כדאי לבדוק מה ההבדלים בין השניים ולא לבחור דווקא בזול מבניהם. וודאו כי אתם מקבלים את כל השירותים שאתם מצפים להם ואם לא תשאלו. חשוב שיהיה לכם כמה שיותר מידע עוד לפני שאתם חותמים על חוזה מול אדריכל.  זכרו, אתם נכנסים לפרויקט מורכב ואתם צריכים את הטוב ביותר (לא הזול ביותר ולא בהכרח היקר ביותר) אבל בהחלט הטוב ביותר עבורכם שינהל את הפרויקט שלכם כדי שלא תמצאו את עצמכם במצב כמו שהזכרנו קודם לכן, מחליפים אדריכל באמצע פרויקט.