מהי אדריכלות להיתר בנייה?

כל מבנה באשר הוא בין אם זה מבנה למגורים או מבנה מסחרי ובין אם זו סככה או פרגולה מחייבים אותנו לקבל היתר בנייה כדי לבנותם כחוק. במקרים בהם אנשים מחליטים לבנות על דעת עצמם וללא אישורים והיתרי בנייה הם למעשה עוברים על החוק. כאן למעשה נכנסת האדריכלות להיתר בנייה לסיפור. לפני שמתחילים כל שיפוץ או בנייה מאפס יש להיעזר באדריכל מנוסה ומקצועי על מנת שהוא יוציא עבורכם את התכניות הרלוונטיות על מנת לקבל היתר בנייה מהעירייה או הרשות המקומית.

לפי חוק התכנון והבנייה כל בעל נכס חייב לוודא כי כל הנכס המתוכנן יהיה בנוי ורשום כחוק. הדרישות בחוק שונות אם מדובר במבנה מגורים או במבנה מסחרי ולכל מבנה יש להתאים את תכנון האדריכלות להיתר בנייה בהתאם לשימוש. בכל מבנה שלא יהיה, יש להתאים את התכנון לפי כלליו ודרישות הגורמים הרלוונטיים בשלב קבלת ההיתר.

מהי מטרת אדריכלות להיתר בנייה?

כל מבנה מכל סוג בין אם הוא מיועד למגורים, למסחר ותעשייה או מבנה ציבורי מחייב קבלת היתר בנייה על מנת לצאת לדרך ולהתחיל את העבודות בשטח. אדריכלות להיתר בנייה היא למעשה השלב הראשוני בו האדריכל או בעלי הנכס מציגים בפני הרשויות המקומיות את התכניות השונות על מנת להראות בצורה מסודרת מה התכנון על גבי השטח, מה המרחקים מגבולות המגרש, היכן יעברו המערכות הראשיות כמו ניקוז הביוב לבריכות הניקוז העירוניות ועד למפת השטח הכוללת את החניות, מתווה השטח, עקירת עצים או העברתם וכן הלאה. לכל רשות מקומית יש את ההנחיות שלה לקבלת היתר בנייה ולכן יש לפני כן לבקש מהם את תיק המידע לשטח.

אדריכלות להיתר בנייה

מהו תיק מידע?

תיק מידע הוא למעשה אוגדן הניתן ממחלקת ההנדסה בעירייה או מהרשות המקומית האזורית ובו נמצא כל המידע הנדרש על מנת לבצע תכנון אדריכלות להיתר בנייה בצרה הנכונה. כך לעורך הבקשה יש את כל האינפורמציה לדרישות שעליו לעמוד בהן על מנת לקבל את היתר הבנייה המיוחל. חשוב לדעת כי עורך הבקשה חייב להיות איש מקצוע כמו אדריכל או מהנדס מוסמכים.

היכן ניתן למצוא עורך בקשה איכותי?

ישנם לא מעט אדריכלים ומהנדסים שניתן למצוא בתוצאות חיפוש מהירות באינטרנט, השאלה היא האם הם איכותיים? האם יש בידם את הניסיון והמקצועיות שאתם צריכים? כדי למצוא עורך בקשה משמע למצוא אדריכל או מהנדס איכותי ומקצועי לפרויקט שלכם כדאי להיעזר בניסיונם של אחרים. אם יש לכם המלצה מקרוב או ממכר תוכלו לקבל את חוות דעתו על איש המקצוע שהוא יכוון אתכם. אם אתם לא מכירים כלל מישהו כזה מומלץ לבחור בחברה מקצועית בעלת ניסיון ובעלת קהל לקוחות מרוצים רחב המספקת שירותי אדריכלות.

האם מרגע קבלת ההיתר ניתן לבנות בשטח?

כמעט אך עדיין לא, הוועדה המקומית תשלח לכם הודעה בדבר אישור הבקשה ויחד איתה תקבלו דרישת תשלום על אגרות בנייה, היטלים והשבחות. לאחר התשלום יהיה על האדריכל או המהנדס שערך את הבקשה להשלים דרישות, מינויים והצהרות כמו מינוי קבלן שעורכים כ 5 ימי עסקים ורק לאחר שכל אלו הושלמו תוכלו להתחיל לבנות.

לסיכום, אדריכלות להיתר בנייה היא תהליך מורכב אך בהחלט אפשרי, יש לעמוד מול הבירוקרטיה הלא פשוטה מול העיריות או הרשויות המקומיות. כדי לערוך את הבקשה להיתר יש לקחת אדריכל או מהנדס מקצועיים ואיכותיים שיוכלו ללוות את הפרויקט שלכם מתחילתו ועד סופו תוך עמידה בלוחות זמנים והתקציב לפרויקט. היעזרו בסבלנות כי הרשויות המקומיות לוקחות לעצמן טווח זמן ארוך משלב אחד למשנהו (כ 30 ימים) וזה במידה וכל האישורים והתנאים שנתקבלו בתיק המידע התקיימו על גבי תכנית אדריכלות להיתר בנייה שהוגשה להם. במידה וחסרים נתונים או שלא הוצגו כראוי הרשות המקומית תחזיר את התכניות עד שיישונו לפי הדרישות. היתר הבנייה שתקבלו בסופו של תהליך יהיה בתוקף ל 3 שנים כך שיהיה לכם מספיק זמן לבנות את הפרויקט כמתוכנן.

אנחנו דרך ארץ אדריכלות מתמחים באדריכלות להיתר בנייה ובכלל מספקים שירותי ייעוץ בתחומים שונים בענף הבנייה כמו יועץ קונסטרוקציה, יועץ בטיחות ועוד רבים אחרים. אנחנו מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר או להשאיר פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.