כל מה שצריך לדעת על תכנון אדריכלי למבני מסחר

מבני מסחר הם מבנים שהתכנון שלהם מורכב ביותר, צריך לתכנן להם מעברים נגישים, הם צריכים להיות בעלי חדרי מכונות או חדרי אחסון רחבי ידיים, יש להם מעברים "נסתרים" או מעברי שירות שלא יפריעו למי שמבקר בהם והם למעשה מרכיבים אלמנטים שונים ורבים עם לא מעט דרישות מבחינת החוק וההתקנים. תכנון אדריכלי למבני מסחר צריך להיעשות על ידי אדריכל מומחה ומנוסה שיודע איך לשלב את כל הדרישות והצרכים מהמבנה בצורה יוצאת דופן ובנוסף ליצור מבנה מרשים ביופיו שימשוך אליו קהל רב.

לא כל אדריכל מנוסה ומקצועי יכול לתכנן למעשה מבנים מסחריים, יש לא מעט מגבלות ודרישות מהיזמים, מהעיריות או הרשויות המקומיות, מרשות כיבוי אש וההצלה, חברת החשמל ועוד רבים אחרים. בפועל ישנם גורמים רבים שצריך לעמוד מולם ולהציג את הדברים על פי דרישותיהם. לכן לא כל אדריכל מעוניין להתעסק בכל הקשור לתחום התכנון למבנים מסחריים. אז איך בכל זאת מבצעים תכנון אדריכלי למבני מסחר בצורה הנכונה? למי פונים ומה צריך לעשות? כל מה שרציתם לדעת על תכנון אדריכלי למבנים מסחריים במאמר הזה.

 

אדריכלים מנוסים בתחום בנייני מסחר

יזמים ומשקיעים רבים מתעניינים לא פעם בנדל"ן מסחרי, בניית בניין מסחרי למטרה מסוימת, זה יכול להיות בניין משרדים, מרכז חנויות או קניונים, מבני תעשייה, מחסנים לוגיסטיים, בתי מלונות והרשימה עוד ארוכה. עליהם להצטייד באנשי המקצוע הטובים ביותר! למעשה מבנה מסחרי הוא מבנה שלא נועד למגורים ועל כן ישנם לא מעט חוקים והנחיות שצריך לעמוד בהם על מנת שהפרויקט יצא לפועל ויתחיל להכניס רווחים ליזמים והמשקיעים ששמו את מיטב כספם בנכס החדש.

כדי ליצור תכנון אדריכלי למבני מסחר בצורה הנכונה ראשית יש לבחור באדריכל מנוסה בתחום שמכיר ויודע את כל ההנחיות הנדרשות כמו גישה לנכים, מערכות כיבוי אש והצלה, יצירתיות הן בעניין שילוב המעברים "נסתרים" עבור העובדים (כמו בבתי מלון וקניונים) שאינם עוברים על פני האורחים או המבקרים וכמובן יצירתיות למבנה החיצוני בכלל. ישנם כל כך הרבה משתנים שיש לקחת בחשבון כאשר מתכננים מבנים מסחריים.

בתכנון כמו מרכז משרדים הדרישות של נגישות וכיבוי אש למשל זהות (בהתאמה לגורמים המשתנים כמו כמות האנשים במקום וכן הלאה) אך למעשה כאן יש נדבך נוסף של צרכי המשרדים השונים כמו האם יש משרדים בעלי חללים פתוחים שעובדי הצוות יושבים יחד בעמדות מופרדות מחיצה קלה או שהמשרדים בנויים עם קירות ודלתות ולעובדים יש משרדים מחולקים? לא משנה איזה מבנה מסחרי אתם מתכננים להשקיע הבחירה הראשונה והחשובה ביותר שעליכם לעשות היא בחירת אדריכל מקצועי שמנוסה בסוג המבנה שאתם מתכננים להוציא לפועל.

תכנון אדריכלי למבני מסחר

למי כדאי לפנות?

אם תעשו חיפוש באינטרנט תקבלו אלפי תוצאות לאדריכלים שונים ברחבי הארץ. מי מהם מתאים לפרויקט שלכם? ראשית אם יש לכם אדריכל מומלץ על ידי חבר או מישהו קרוב שאתם מכירים מומלץ להיעזר בו. גם אם הוא לא האדריכל שמתעסק במבנים מסחריים הוא יכול להמליץ לכם על קולגה שמתמחה בתחום.

אפשרות נוספת שמומלצת לא פחות היא משרד המתמחה בתכנון מבנים, משרד מקצועי ואיכותי יכול להעניק לכם את כל השירותים שאתם צריכים במקום אחד. חשיבות היועצים השונים, המהנדסים והאדריכלים שנמצאים תחת אותה קורת גג יכול להניב לכם פתרונות רבים בזמן קצר. אין צורך לתאם פגישות מרוחקות או להתחיל לנהל יומנים ללא שליטה. כשהאדריכל, הקונסטרוקטור והיועצים השונים עובדים באותו משרד, הם ביתר קלות יכולים לקיים פגישות הנוגעות לפרויקט שלכם.

נקודה אחרונה וחשובה לא מעט, אתם הולכים להשקיע משאבים רבים בתכנון אדריכלי למבני מסחר, בחרו במשרד שיעניק לכם יחס אישי. משרד שיסתכל עליכם בגובה העיניים ויוכל לתת לכם את כל המידע והנתונים שאתם צריכים על מנת לעמוד בלוחות הזמנים ובדרישות מהגורמים השונים משלב בקשת היתר הבנייה, הבדיקות בשטח ועד קבלת רישיון עסקי. אתם משקיעים כל כך הרבה לכן חשוב להשקיע בצוות שיספק לכם את השירות והמקצועיות שאתם צריכים כדי לעבור את התהליך של תכנון אדריכלי למבני מסחר בצורה חלקה וללא עקבות מיותרים. אנחנו דרך ארץ אדריכלות כאן לשירותכם, צרו אתנו קשר או השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם.